Khamis, 12 Jun 2014

Dukun

Kisah seorang Dukun penipu.   



Orang ramai berpusu-pusu ke rumahnye untuk berubat. Kehidupan Dukun di kampungnye amat mewah. Dihormati dan dianggap seperti orang besar di kampungnya.

Dia mula riak dan angkuh. Menghina semua ciri-ciri perubatan moden dan juga perubatan Islam.  Menghina ustaz-uztaz dan imam-imam tapi mengagung-agungkan cara perubatannye walaupun dia tahu dia menipu.

Jadi, pada suatu malam, bila semua orang sudah pulang, baru saja si Dukun ni tutup pintu, tiba-tiba diketuk.  11.00 malam.

Dia buka dan ada seorang pemuda berdiri. Muka baik, berpakaian putih. Dia minta perkhidmatan Dukun tersebut  tetapi di tolak kerana sudah larut malam. Dukun tu tutup pintu dan berlalu.  Tetapi lagi sekali pintu rumah Dukun diketuk.

Dukun itu buka pintu ingin memarahi pemuda tersebut tapi terdiam.  Dalam tangan pemuda itu ada sebungkus duit. Dia sudi membayar Dukun ni mengikut berapa banyak yang Dukun boleh  genggam. Dengan tamak, Dukun ni menerima tawaran pemuda itu tanpa mengetahu siapa diri pemuda itu yang sebenarnya.  


Bermulalah kisah 1 malam yang dasyat yang mengubah hidup Dukun tersebut.

Kisah syaitan menyamar sebagai pesakit, dan dukun menyamar sebagai penyembuh. Imagine, what can go wrong... 1 malam, di ceruk kampung. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan